تاریخچه و نحوه پیدایش تیم‌وفیت از زبان بنیانگذار آن

ایده تاسیس یک پلتفرم ورزشی که اهداف خاصی را دنبال می‌نمود، برای اولین بار در سال 1398 به ذهن محمدحسین عباسپور، بنیانگذار استارتاپ تیم‌وفیت خطور کرد. از آنجایی که اکثر استارتاپ‌ها پس از حس کردن یک خلأ و احساس نیاز به برخی از خدمات به وجود آمدند، پیدایش تیم‌وفیت نیز بر پایه چند نیاز ورزشی اتفاق افتاد.

چه نیازهایی سبب پیدایش تیم‌وفیت شد؟

بنیانگذار تیم‌وفیت پاسخ این سوال را اینگونه بیان می‌کند: ما از ابتدا اهل ورزش بودیم و زمان زیادی از ساعات هفته را به ورزش‌های مختلف اختصاص می‌دادیم. خود من بیشتر به رشته‌های تیمی علاقه‌مند بودم و در طول هفته با دوستان، همکاران و برخی از اقوام در مجموعه‌های ورزشی مختلف جمع می‌شدیم و بازی می‌کردیم. فوتسال، فوتبال و والیبال هم بیشترین سهم را در میان رشته‌های وزشی داشت.

پس از مدتی که برگزاری سانس‌های ورزشی روی غلطک افتاد، متوجه شدیم که هماهنگ کردن برنامه بازی ها و جمع‌آوری نفرات، زمان زیادی از ما می‌گیرد. علاوه بر این در برخی از مواقع با کمبود نفرات مواجه می‌شدیم و مجبور بودیم سانس را کنسل کنیم. با وجود این مشکلات به این فکر افتادم که چقدر خوب میشد بستری فراهم میکردیم که در آن برای یک سانس ورزشی، درخواست بازیکن بدهیم تا کمبود نفراتمان جبران شود. یا حتی تمام فرایند حضور و غیاب اعضا به صورت سیستماتیک انجام شود و یک فرد زمان زیادی را به پرس و جو از تک تک افراد اختصاص ندهد.

در ابتدا به دلیل مشغله‌های زندگی و نداشتن زمان کافی به این ایده نپرداخته و آن را رها کردم؛ اما کمی بعد تصمیم گرفتم به طور جدی روی آن فکر کنم که در همان زمان مطمئن شدم جای پیشرفت خوبی دارد. با این وجود به دانسته‌های خودم اکتفا نکردم و تصمیم گرفتم با برخی از نزدیکان که به صلاحیت آن‌ها اعتماد داشتم، مشورت کنم. نتیجه مشورت هم خوب بود و دیگر هیچ اِن قُلتی باقی نمی‌ماند. همین شد که در تیر ماه سال 1398 به همراه دو تن از دوستانم که فارغ التحصیل دانشگاه‌های شریف و تهران بودند، استارت کار را زدم و تیم‌وفیت عملا شکل گرفت. 

فراز و فرودهای مسیر پیشرفت تیم‌وفیت

متاسفانه فقط چند ماه از پیدایش تیم‌وفیت گذشته بود که پاندمی کرونا شروع شد و این استارتاپ هم مانند سایر کسب و کارها دستخوش تغییر قرار گرفت. تقریبا از اسفند سال 98 دکمه خاموشی تیم‌وفیت زده شد و دیگر فعالیت خاصی نداشت. این ماجرا تا اواسط سال 1400 که مصادف با روزهای پایانی کرونا بود، ادامه داشت.

آقای عباسپور در ادامه بیان می‌دارد: بعد از پایان کرونا باید با یک شروع هیجان انگیز بر می‌گشتیم که مخاطبانمان تحت تاثیر قرار بگیرند. تصمیم گرفتیم یک تورنمنت برگزار کنیم که بازگشت شکوهمندانه‌ای برای خودمان رقم بزنیم. بنابراین اولین تیم‌وفیت کاپ با حضور 10 تیم در رشته فوتسال برگزار شد. بعد از پایان تورنمنت و برگزاری رویدادهای مختلف، تعداد مخاطبین تیم‌وفیت رو به افزایش رفت و در حال حاضر چیزی حدود 2000 کاربر فعال داریم.

سال 1400 با یک پله صعود برای ما به اتمام رسید. اما با شروع سال 1401 بازهم استارتاپمان دچار چالش شد. دو تن از همکاران من که از ارکان تیم‌وفیت به شمار می‌آمدند، به دلیل مهاجرت مجبور به ترک کشور شدند. پس از آن کار را با اعضای جدیدی ادامه دادیم. به لطف خدا و با تلاش‌ همکاران، تیم‌وفیت مسیر رو به پیشرفت خود را طی کرد تا جایی که در ابتدای سال 1402 فاز جدیدی از فعالیتمان شروع شد.

در واقع استارتاپ کوچک ما در فاز جدید، سازمان یافته و سیستماتیک شد و خدمات و مزایای خود را نیز ارتقا دادیم. همچنین رشته‌های ورزشی و تعداد مجموعه‌های طرف همکاری با خود را توسعه بخشیدیم تا خدمات ارائه شده برای طیف گسترده‌تری از کاربران قابل استفاده باشد.

چشم انداز آینده تیم‌وفیت چیست؟

وی در پاسخ به این پرسش می‌گوید: معتقدیم پلتفرم تیم‌وفیت هنوز جای پیشرفت بسیاری دارد و باید پله‌های زیادی را در مسیر صعود طی کند. برای مثال خدمات ما در حال حاضر فقط در شهر تهران ارائه می‌شود؛ اما در نظر داریم به زودی در شهرهای بیشتری حضور داشته باشیم. همچنین افزایش تعداد رشته‌های ورزشی، رویدادها و تورنمنت‌ها نیز از دیگر اهداف ماست.

سخن پایانی؟

در پایان برای تمامی استارتاپ‌ها و کسب و کارها آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم بتوانیم توقع کاربران و مخاطبان خود را برآورده کرده و قله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری فتح کنیم.   

 
 
 
 

ارسال نظر:

نظرات

اولین نفری باشید که در این صفحه نظر ثبت میکند:


ثبت نظر جدید:

جهت ثبت نظر، عضویت و ورود به سایت الزامیست. جهت ورود/عضویت اینجا کلیک نمایید.